1. Anasayfa
  2. Günlük

Teknolojide Sorun Giderme Aşamaları

Teknolojide Sorun Giderme Aşamaları
0

Yönettiğimiz sistemlerde zaman zaman çeşitli sorunlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Bu sorunları gidermede bize yardımcı olan en önemli şeylerden biri sistemi veya iş akışını izlememizdir. Karşımıza çıkan sorunlara karşı aklınıza gelen her şeyi denemek yerine belirlediğiniz bir şablon üzerinden müdahele etmeniz kurumunuz ve kişisel gelişiminiz için çok önemlidir.Aklınıza gelen her şeyi denediğinizde sistemin bir anda çalışması evet güzel bir durum fakat denediklerinizin hangisi bu sorunu çözdü; bu soruna ne sebebiyet verdi ? Sorularına cevap veremiyorsanız bu sorunlarla tekrar karşılaşmanız muhtemeldir.

Yukarıda bir şablon oluşturmaktan bahsetmiştim. Aşağıdaki şablonu sizde kendiniz için düzenleyebilir ve kullanabilirsiniz. Bu arada aşağıdaki sıralama gelişi güzel bir sıralama olduğundan her zaman aynı sıralamayı kullanmadığımı sizlerle paylaşmak isterim.

  1. Derin bir nefes alın, bir fincan kahve veya çay alın ve beklentileri iyi yönetin.
  2. Sorunu analiz edin.
  3. Üretici/entegratörünüzü ne zaman arayacağınızı bilin.
  4. Araştırmanızı yapın.
  5. İlgili sistemlerin veya bileşenlerin bir taslağını oluşturun.
  6. Sık karşılaşılan sorunları ve çözümleri,günlük dosyalarını kontrol edin.

1- Derin bir nefes alın, bir fincan kahve veya çay alın ve beklentileri yönetin

Sorununuzu çözmeden önce öncelikle panik yapmayın mümkün olduğunca sorunu çözmeye odaklanın. (Etrafta Yeniden başlat düzelir sesleri, Bilmiyorsan bileni çağıralım J) Yaşadığınız sorunun temel nedenini bulmaya çalışın ve beklentileri yönetmeyi başlayın. Sorun yaşadığınızda arkanızda sizleri izleyenlere karşı kendinizi korumayı öğrenin rahat olun J çünkü arkanızda sorun ne zaman çözülecek,çok işimiz var hala bitme dimi gibi baskılara maruz kalabilirsiniz.

2-Sorunu analiz edin

Yaşanan sorunu tanımlayabilmemiz gerçekten çok önemlidir.Çalışmayan nedir? Bir şey yükleyemiyor musunuz? Bir sisteme erişemiyor musunuz? Sistem olması gerektiği gibi davranmıyor mu? Ve bu nasıl ortaya çıkıyor? Mümkün olduğunca spesifik olun. Mümkün olduğunca çok sayıda semptom listeleyin. Hayır ‘Sanırım bu ya da bu olur diye yaklaşımlarda bulunmayın. Kim, Ne, Neden, Ne Zaman, Nerede sorunu yaşıyor soruylarıyla sorunu çözmeye odaklanın.

  • Sorun nedir
  • Problemi kim yaşıyor
  • Sorun ne zaman ortaya çıktı
  • Sorun nerede ortaya çıktı ?
  • (mümkünse) Sorun neden ortaya çıkıyor?
  • Daha önce çalışıyormuydu ?
  • Sistemin veya bileşenin çalıştığı zamandan bu yana neler değişti.

 

3-Üretici / entegratörünüzü ne zaman arayacağınızı bilin

Sorunun önceliğine bağlı olarak, üreticinize veya entegratörünüze bildirmek için iyi bir zaman olabilir. En azından sorununuzu düşündünüz ve ayrıntılı olarak açıkladınız.Öte yandan zamanın boşa harcanması gereken noktalarda var. Bunun için çoğu zaman üreticiniz / entegratörünüz bazı kontroller yapmak ister buda size zaman kaybı yaratabilir.Bu noktada anlaşmalarınızı ona göre yapmanız beklentileri yönetmeniz için size zaman kazandırabilir.

4-Araştırmanızı yapın

Sistemin son çalışmasından bu yana değiştirilen bileşenler neydi ? Ne değiştide sistem durdu ? gibi sorularla öncelikle araştırmanıza başlayabilirsiniz. Genelde tüm sorunların yapılan değişiklikten sonra kaynaklandığı ispatlanmış bir durumdur :)) Sistemin ne yapması gerektiğini ve bunu yapıp yapmadığını kontrol edin. Olaydan önce bile sistemin veya bileşenin çalışıp çalışmadığını öğrenmek bizim araştırmalarınızda kolaylık sağlayabilir.Hataları, olay günlüklerini, günlük dosyalarını kontrol ederek araştırmalarınıza devam edin.

5-İlgili sistemlerin veya bileşenlerin bir taslağını oluşturun.

Bir parça kağıt alın veya beyaz bir tahtaya gidin ve durumu çizmeye başlayarak anlatmaya çalışın. Çoğu zaman ortamında yaşadığınız sorunu bağlı bulunduğu bileşeniyle çizdiğinizde, sorunun nerden kaynaklandığını diğer ekip arkadaşlarınızla birlikte daha net görebilirsiniz. Ayrıca ekip arkadaşlarınızla konuşurken düşüncelerinizi yapılandırabilir ve mantıklı bir sorun çözüm listesiyle olaylara hızlıca müdahele edebilirsiniz.

6-Sık karşılaşılan sorunları ve çözümleri,günlük dosyalarını kontrol edin

Sık yaşadığınız problemleriniz için knowledge base oluşturun. knowledge base ‘iniz size her zaman yaşadığınız problemlerle alakalı fayda sağlayacaktır. knowledge base ‘de olmayan sorunlarınız için internette araştırmalar yaparak sorununuzu çözebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse VMware ile alakalı yaşadığınız sorunlar için kb.vmware.com adresini kontrol edebilirsiniz.

15 yılı aşkın bir süredir Bilgi Teknolojileri sektörünün içerisindeyim. Bilişim sektörü ile alakalı farklı eğitimler sertifikalar edinerek bu sektör içerisin de son 12 yıldır profesyonel olarak çalışmaktayım. Yeditepe Üniversitesi Makine bölümü ve Eskişehir Üniversitesi işletme bölümü mezunuyum. Bilişim sektöründe kurumsal firmalarda, pek çok farklı pozisyonlarda görev aldım.

Yazarın Profili
İlginizi Çekebilir
Kubernetes Academy

Bültenimize Katılın

Hemen ücretsiz üye olun ve yeni güncellemelerden haberdar olan ilk kişi olun.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir