1. Anasayfa
  2. Exchange Ailesi

Exchange Accept Domains


0

Günümüzde bir çok firma mail akışını merkezi bir noktadan yönetip hem lisans hemde bu iş maliyetleri düşürmek istemektedirler. Bunun için şirketinizde bulunan domainlerin nasıl eklenilip yönetildiği hakkında bilgi vermeye çalışacağız. Tabi bu uygulma için birden fazla domain’e ihtiyaç duyulmaktadır.

Bunun için ilk olarak 2 domain’imizi ekliyoruz bunu iki şekilde yapabiliriz.

Starts -> Programs-> Administrative tools-> Active Directory Domains and Trust Propertis tabından suffix ekleyerek işlemimize başlıyoruz.


Exchange Management console -> Organization Configuration -> Hub Transport açılır Menüden New Accept Domain seçilerek yeni domain adı eklenir.


Authorative Domain: Mail Alıcılarımız bu organizasyonda ise default seçeneği işaretliyoruz

Internal Relay Domain: Güven ilişkisi kurduğumuz bir domain var ise ikinci seçeneği seçioruz

External Relay Domain: Dışardan izin alınmış bir mail sunucu  ile authenticate smart hosting yapılacak ise 3 seçeneği seçiyoruz.

Yeni domainimiz oluşturuldu.


Bu Tanımlamış olduğumuz domain’i tüm kullanıcıların mailbox’ında kullanmak için Actions tabından policy tanımlıyoruz. Bir isim belirleyip default bırakarak devam ediyorum.


Kullanacağımız domainleri belirliyoruz.


Domain Adresiminizin eklendiğini görmekteyiz


Oluşturduğumuz policy başarıyla tamamlandı


Oluşturduğumuz mailbox’un herhangi bir kullanıcı üzerindeki bilgilerini görmekteyiz.


 


15 yılı aşkın bir süredir Bilgi Teknolojileri sektörünün içerisindeyim. Bilişim sektörü ile alakalı farklı eğitimler sertifikalar edinerek bu sektör içerisin de son 12 yıldır profesyonel olarak çalışmaktayım. Yeditepe Üniversitesi Makine bölümü ve Eskişehir Üniversitesi işletme bölümü mezunuyum. Bilişim sektöründe kurumsal firmalarda, pek çok farklı pozisyonlarda görev aldım.

Yazarın Profili

Bültenimize Katılın

Hemen ücretsiz üye olun ve yeni güncellemelerden haberdar olan ilk kişi olun.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir